אזורים בפרויקט ענק של פינוי בינוי בתל אביב

חברת אזורים יחד עם יזמית הנדל"ן אב-גד החלו במגעים ראשוניים עם עיריית תל אביב בנוגע פרויקט בינוי בשכונת עממי ג' בעיר.

חברת הנדל"ן אזורים אשר בראשה דרור נגל ויזמת הנדל"ן אב-גד של איש העסקים מיכאל רצון מכננות פרויקט פינוי בינוי ענק בתל אביב, ברחוב דרך השלום על גבול גבעתיים, בשכונת עממי ג' הממוקמת מצפון מזרח לדרך השלום, בין דרך רבין בסמוך לתאטרון גבעתיים ועד המפגש עם רחוב המאבק בסמוך לפארק וולפסון.

 

היקפו של הפרויקט המתוכנן יכלול פינוי של כ – 20 בניינים אשר בהם כ -720 דירות היום. על מנת שהבנייה תשתלם לחברות, בפרויקט החדש צריכות להיבנות פי – 3 דירות, כלומר מתוכננות כ – 2,200 דירות חדשות.

 

לאחרונה קיבלו הדיירים בשכונה הזמנה למפגש עם נציגי החברות, בו יוצג להם הפרויקט בקווים כללים ותינתן להם הזדמנות להיות חלק מתכנון השכונה החדשה.

 

מדובר בשלבים ראשונים ועל החברות קודם כל להגיע להסכמות עם רוב הדיירים. מדובר בהרבה מאוד  דיירים, כך שצפויה להם דרך ארוכה ולא פשוטה.  

 

בשלב הבא על החברות להגיש תוכנית בניין-עיר שתהיה לשביעות רצונה של עיריית תל אביב הליך שעשוי אף הוא להימשך זמן רב.

 

בשכונה הוותיקה בנייני רכבת משנות ה – 50 של המאה הקודמת, ובהם דירות קטנות בשטח של כ – 60 מ"ר בממוצע. מחיר הדירות עומד היום על כ – 1.7 מיליון ₪ בממוצע. בשל מיקומן בקרבה לתאטרון וקניון גבעתיים. ועל ציר מרכזי שבו עתיד לעבור הקו של הרכבת הקלה סביר להניח שהמחירים עוד יעלו כאשר יתחיל לעבוד.

 

חברת אזורים נכנסה לתחום של התחדשות עירונית לפני כשנתיים והם מתמקדים במתחמים גדולים. האסטרטגיה של חברת אזורים היא להשפיע על מרקם החיים בשכונה בה הם בונים על מנת להשביח את ערך הדירות. כיום יש לחברת אזורים מלאי מתוכנן של כ – 7,000 דירות חדשות למכירה ב -19 פרויקטים חדשים של פינוי –בינוי או תמ"א 38. כל הפרויקטים נמצאים בשלבים מתקדמים עם למעלה מ- 80% חתימות דיירים על הסכמים.